In deze paragraaf
- leert u werken met rapport S4.1.9 Saldo na verdeling lessen en taken.
- leert u hoe de planning van de formatie is gerealiseerd in de toedeling van lessen en taken aan docenten.
Een docent heeft een aantal uren om werkzaamheden te verrichten. Het streven is om dat in overeenstemming te brengen met de lessen en taken die hij/zij heeft.
In menu S4.1.9 komen budget en toedeling per docent bij elkaar in een overzicht. U ziet direct in welke mate planning en realisatie overeenkomen op school.
> Ga naar rapport S4.1.9 Saldo na verdeling lessen en taken.
Het rapport wordt gegenereerd. Default wordt gefilterd op functiecategorie OP en saldo's na verdeling lessen aan klassen in S3.1.3.
> Klik linksboven op de knop volledig scherm en zoek een docent op.
> Schuif naar rechts.
- U ziet de aanstelling, bruto en netto.
- U ziet waaraan deze uren worden besteed: aan deskundigheidsbevordering, lessen, AST en taken.
- Er resulteert een saldo.
> Schuif verder naar rechts.
- De docent kan op basis van de netto aanstelling een aantal lessen verzorgen. U ziet hoeveel lessen er teveel of te weinig worden verzorgd.
> Wis het filter toon alle gegevens van het schooljaar.
We kijken nu vooral naar de totalen.
- U ziet de totalen van de bruto en netto werktijdfactoren. U ziet hoeveel klokuren naar lessen en taken zijn gegaan.
- Met name Saldo - is erg interessant. De lessen en taken zijn nog lang niet allemaal verdeeld (zie saldo +) en toch zien we dat er docenten zijn die meer lessen en taken doen dan ingepland zijn. Dat zal tot extra aanstellingskosten leiden waar geen rekening mee gehouden is in de planning.
Het is van belang rapport S4.1.9 tijdens de planning goed in de gaten te houden. Zo zorgt u ervoor dat het aantal lessen dat docenten kunnen geven overeenkomt met het aantal lessen dat ze daadwerkelijk verzorgen. Bovendien houdt u zo de hoeveelheid taken binnen de taakruimte.
Meer informatie
Zie hier voor meer informatie over rapport S4.1.9 Saldo na verdeling lessen en taken.