De meeste rapporten in Foleta hebben de mogelijkheid van Filteren.
Dit is een zeer krachtig instrument om de rapportage te krijgen die u wenst.
De ene keer wilt u informatie over één medewerker, de andere keer over de gehele scholengroep.
Filters zorgen ervoor dat de informatie overdaad op efficiënte wijze gegenereerd wordt.
Als voorbeeld wordt rapport S4.1.8 getoond.
Naast het gebruik van Parameters in dit rapport staat boven de tabel van taken de volgende filterregel.
De meest eenvoudige filter is Zoeken,
Bij het invoeren van (een deel) van de taakomschrijving wordt het aantal taken gereduceerd.
Het invoeren van bege geeft alle taken weer waar het deel van het woord in voorkomt.
De taken worden automatisch actief aangevinkt zodat bij het genereren van het rapport alle taken getoond worden. U kunt taken uitvinken voor het genereren van het het rapport.
Het volgende filter; School (alleen zichtbaar voor Scholengroep beheerders).
Standaard staat het filter ingesteld op de school waarop is ingelogd. Dit resulteert in een (1) achter de school. Wanneer we het filter openklappen door middel van het pijltje naar beneden worden alle scholen binnen de scholengroep getoond.
Wanneer we meerdere scholen aanvinken worden de taken van de betreffende scholen zichtbaar.
Door het filter Taak of Taakgroep te gebruiken wordt een overzicht gemaakt van alle scholen waar deze taak gebruikt wordt.
n.b. Alleen de scholengroep beheerder heeft deze functionaliteit.
Zoeken binnen het Filter
Ondanks het gebruik van een filter kan het aantal items nog te groot zijn, dan kunnen we binnen het Filter zoeken.
Het Filter Taak wordt opengeklapt.
In het opengeklapte venster wordt in het zoekveld een (deel) zoekopdracht ingevoerd, vervolgens de gevonden items aanvinken voor het genereren van het rapport.
De zoekopdracht en aangevinkte items kunnen d.m.v Herstel weer ongedaan gemaakt worden.
De overige Filters, Taakgroep, Afdeling(teams), Functiecategorie werken op dezelfde wijze.
In principe werken alle rapporten met filter mogelijkheid op deze wijze.
Herstel van originele waarden.
In veel gevallen heeft u een aantal filters gebruikt en onderdelen aangevinkt. Er wordt niet meer gegenereerd wat gewenst wordt.
Door Herstel aan te klikken in de Filteropties worden alle filters en zoekopdrachten verwijderd en wordt alles weer getoond.
Voorbeeld Rapport S4.1.4 Multiple selectie
Bovenschools wil men weten wie van het OP in tijdelijke dienst is.
Ook hier worden een aantal Filters ingesteld voordat het rapport gegenereerd wordt.
Eerst worden alle scholen geselecteerd.
Vervolgens de functiecategorie.
En als laatste het dienstverband, vast of tijdelijk aanvinken.
Nu kan het gewenste rapport gegenereerd worden in PDF of Excel.
U ziet dat alle filters blijven staan. Tussen haakjes staat het aantal items dat in het Filter is gekozen.
Door herstel aan te vinken worden alle filters weer verwijderd.
Ook staat in nagenoeg elk rapport een archief, in dit archief staan de drie laatst gegenereerde rapporten
De datum en tijd, het soort uitdraai wordt vermeld in het archief. U kunt dit rapport ophalen uit het archief, het rapport kan ook rechtstreeks gestuurd worden naar een e-mail adres.
Het gegenereerde rapport wordt als bijlage naar het door u ingevoerde e-mail adres verstuurd.